Just nu

Anmäl dig till höstens utbildningsdagar!
Stockholm 15.11
Umeå 29.11
Stockholm 6.12
Program & anmälan under Utbildningsdagar

FÖRNYA MEDLEMSKAPET!

Glöm inte  att förnya medlemskapet för 2018!

Betalas in på g 5097-7925. Medlemsavgiften är 250 kr för individuell medlem och 1000 kr för stöd organisationer, t ex skolor.

HAR VI DIN AKTUELLA E-POST?
För att spara pengar och miljö gör vi våra medlemsutskick
via e-post. Du som är medlem i Svenska Dyslexiföreningen men inte nås av våra utskick, vänligen kontakta oss på
info@dyslexiforeningen.se så kan vi lägga Dig till vår sändlista.

Om screening av dyslexi

I media har det på senare tid förekommit förenklad och ibland helt felaktig information rörande screening av dyslexi. Vi vill därför framföra några klargöranden angående ögonrörelser och dyslexi. Läs mer här

Ny uppvaktning om nationella proven 28/8 2018

Föreningen uppvaktade hösten 2017 tillsammans med Dyslexiförbundet gymnasie- och kunskapslyftsminister Anna Ekström angående nationella proven i svenska, särskilt i åk 3 och 6, där ju elever som har dyslexi med nuvarande bestämmelser inte får använda sina ordinarie hjälpmedel. Läs mer här