Kurser och konferenser 2024

Svenska Dyslexiföreningen arrangerar varje år ett antal utbildningsdagar. Utbildningsdagarna riktar sig till professionella utövare som pedagoger, logopeder, lärar- och logopedstudenter. Självklart  är även andra yrkesgrupper och anhöriga välkomna. Vi strävar efter att ta upp aktuella teman.

Vi skräddarsyr gärna kurser på begäran! Kontakta oss gärna på info@dyslexiforeningen.se

Webbutbildning hösten 2024: 4 halvdagar 1/10 - 5/11 2024
Pedagogisk kartläggning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi.

Webbutbildning, halvdag, 9 april 2024
Läsinlärning och flerspråkighet

Kommande utbildningar under 2024!

Vi i Svenska Dyslexiföreningen arbetar aktivt för att främja en god läs- och skrivutveckling för alla. Detta ser vi som ett av skolans viktigaste uppdrag. Vårt arbete innebär bl.a. att sprida kunskap om tidiga insatser, läs- och skrivinlärning, åtgärder samt språk-, läs- och skrivsvårigheter. Våra utbildningar är därför mycket lågt prissatta, och extra låga om man är medlem.
Våren 2024 upprepar vi vår utbildning i kartläggning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi. Senare under våren (datum ännu inte bestämt) kommer också en halvdagsutbildning om dyslexi i ett andraspråksperspektiv.

Att bli medlem i Svenska Dyslexiföreningen kostar 350 kr/år. Att som skola bli medlem kostar 1000 kr/år. Vid ett skolmedlemskap får två lärare på skolan ta del av vår rabatt.

För att bli medlem i Svenska Dyslexiföreningen >>