Tidskriften 2017
Nr 1
1 Ledare: Funderingar kring högskoleprovet – Gerty Engh
Specialpedagogiska insatser internationellt och i det svenska skolsystemet – Mara Westling Allodi
Förbättrade resultat på läsning på PISA, men också långsiktiga hot mot läsningen – Ulf Fredriksson
Det blir bättre med SOL – Anders Blomdahl
Nr 2
Ledare: Skolkommissionens slutbetänkande – Christina Hellman
Självuppfattning och psykologisk hälsa - Emma Lindeblad
Appar och funktioner för smarta mobiler och lärplattor- Johanna Kristensson
Response to intervention (RTI) och assisterande teknik - Thomas Nordström och Idor Svensson
Nr 3
Ledare: Att öka kunskapen om dyslexi – Christina Hellman
Intensivundervisning, en framgångsrik metod för särskilt stöd i matematik- Görel Sterner
Läsa matematik eller matematisk läsning – Anneli Dyrvold
Erfarenheter från Partille Läs- och skrivstudio - Karin Allenström och Britt-Marie Emanuelsson
Nr 4
Ledare: Nationella prov - Christina Hellman
Tidig intensiv avkodningsträning i åk 2 – Maria Levlin
Skolverkets bedömningsstöd, ett alltför grovmaskigt nät – Susann Rådström Drougge
Helping individuals with dyslexia gain access to text – Dave Edyburn
Morfemkunnskap, ordförråd og leseforståelse – Solveig-Alma Lyster