Tidskriften 2021
Nr 1
Ledare: Vikten av tidiga insatser – Inger Fridolfsson
Framgångsfaktorer för läs- och skrivutveckling i och utanför klassrummet- utvecklingen 2000 till 2020 – Mats Myrberg
Att hålla igång läsningen under sommarlovet har positiva effekter – Linda Fälth
SPSM:s stödpaket om Läs- och skrivsvårigheter
Förebyggande arbetssätt på Montessoriskolan Casa – Helena Jacobsson
Krönika - Johan Parmbäck
Nr 2
Ledare : Vikten av tidiga insatser – Inger Fridolfsson
Dyslexins biologiska bakgrund - Juha Kere
Ljudande läsning är grunden till en god läsförmåga - Anna Eva Hallin
Att växa upp i en digital värld – Anette Sundqvist
AI skapar texter för personer med lässvårigheter - David Isaksson
Krönika – Sara Bruun
Nr 3
Ledare: Dyslexikongressen, en tillbakablick – Inger Fridolfsson
Späckat program under nionde Dyslexikongressen-Ester Hedberg
Tidig ordförrådsutveckling – Eva Berglund
Biblioteket, hjärtat i skolan – Marja Johansson och Kersti Thufvesson
Uppdatering av Svenska Dyslexiföreningens modell för utredning av läs- och
Skrivsvårigheter
Krönika- Anneli Glamsare
Nr 4
Ledare: Läsa-skriva-räknagarantin i praktiken – Christina Hellman
Framåtsyftande bedömning för elever med lässvårigheter – Stefan Gustafson och Ulrika Andersson
Läsförmåga vid intellektuell funktionsnedsättning – Karin Nilsson
Utredning av räknesvårigheter – Jonas Walfridsson
Remissvar till utredningsbetänkandet ”SOU 2012:33 En tioårig grundskola
Tioårig grundskola – en framtidsvision – Mats Myrberg
Krönika - Ulrika Wärme